راز مستی

الهی و ربی من لی غیرک؟

راز مستی

الهی و ربی من لی غیرک؟

قمار عشق

 

یک شبی مجنون نمازش را شکست *** بی وضو در کوچه ی لیلا نشست  

عشق آن شب مست مستش کرده بود *** فارغ از جام الستش کرده بود   

سجده ای زد بر لب درگاه او *** پر زلیلا شد دل پر آه او  

 گفت یا رب از چه خوارم کرده ای ؟  *** بر صلیب عشق دارم کرده ای ؟  

جام لیلا را به دستم داده ای *** و ندر این بازی شکستم داده ای ؟ 

نشتر عشقش به جانم می زنی  *** دردم از لیلاست ، آنم می زنی ؟  

خسته ام زین عشق دل خونم مکن *** من که مجنونم تو مجنونم مکن

مرد این بازیچه دیگر نیستم *** این تو و لیلای تو من نیستم !

گفت ای دیوانه لیلایت منم *** در رگ پیدا و پنهانت منم  

سالها با جور لیلا ساختی *** من کنارت بودم و نشناختی

عشق لیلا در دلت انداختم *** صد قمار عشق یک جا باختم  

کردمت آواره ی صحرا نشد ***  گفتم آدم میشوی اما نشد

سوختم در حسرت یک یا ربت *** غیر لیلا بر نیامد از لبت  

روز و شب او را صدا کردی ولی *** دیدم امشب با منی گفتم بلی   

مطمئن بودم به من سر میزنی *** بر حریم خانه ام در میزنی  

حال این لیلا که خوارت کرده بود *** درس عشقش بی قرارت کرده بود   

مرد راهش باش تا شاهت کنم *** صد چو لیلا کشته در راهت کنم

نظرات 2 + ارسال نظر
کانی شنبه 21 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:16 ق.ظ http://polgerd.persianblog.ir

سلام.
شعر زیبایی انتخاب کردید لذت بردم.
امیدوارم موفق باشید.
وبلاگتون رو در وبلاگ استاد سروریان دیدم خیلی جالب بود.
خوشحال میشم به شهر ما هم سر بزنید.
خداحافظ.

حسن چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:11 ب.ظ http://last-shop.mihanblog.com/

سلام
وبلاگ خوبی داری
مایل به تبادل لینکم
اگه دوسن داشتی منو با نام خرید اینترنتی لینک کن و بهم خبر بده تا لینکت کنم
دوست من مطمئن باش لینک می شی
قول میدم ----قول مردونه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد